بیرگالین از سال 2019 مفتی و رئیس اداره دینی مسلمانان جمهوری باشقیرستان روسیه است. مفتی بیرگالین در راهپیمایی‌ها و رویدادهای طرفدار دولت شرکت کرده و اروپا، آمریکا و ناتو را «شرور» و «دشمنان روسیه و دین» می‌شمارد. وی در شبکه‌های تلویزیونی منطقه‌ای و فدرال از مواضع طرفدار دولت حمایت می‌کند.

آینور آزاماتویچ بیرگالین؛ مفتی و رئیس اداره دینی مسلمانان جمهوری باشقیرستان

متولد 17 اکتبر 1989 باتالوو در جمهوری باشقیرستان

در سال 2006 وارد دانشگاه اسلامی روسیه در کازان شد.

در سال 2008 در میان دانشجویان ممتازی بود که برای ادامه تحصیل به دانشگاه الازهر اعزام شد.

در سال 2010 تحصیلات خود را در الازهر در رشته الهیات به پایان رساند. سال 2016 از دانشکده زبانشناسی و روزنامه‌نگاری دانشگاه دولتی باشقیرستان فارغ‌التحصیل شد.

وی مسلط به زبان‌های روسی، عربی و انگلیسی‌ست.

مفتی بیرگالین از 2015-2011 اما خطیب در مسجد ناحیه سووتسکی اوفا مرکز جمهوری باشقیرستان بود. از سال 2017، رئیس انجمن کارآفرینان مسلمان فدراسیون روسیه در جمهوری باشقیرستان بوده است.

وی از سال 2013 تا 2014 با عنوان محقق در بخش کتب و نسخ خطی کمیاب در کتابخانه ملی زکی ولیدی خدمت کرد و از سال 2018 نمایندگی خانه مالی امل (بانکداری و دارایی اسلامی) جمهوری باشقیرستان را بر عهده داشت.

بیرگالین از سال 2019 مفتی و رئیس اداره دینی مسلمانان جمهوری باشقیرستان روسیه است.

مفتی بیرگالین در راهپیمایی‌ها و رویدادهای طرفدار دولت شرکت کرده و اروپا، آمریکا و ناتو را «شرور» و «دشمنان روسیه و دین» می‌شمارد. وی در شبکه‌های تلویزیونی منطقه‌ای و فدرال از مواضع طرفدار دولت حمایت می‌کند.

بیرگالین همچنین ورزشکار در رشته کشتی‌ست و جوایز و مدال‌هایی در این خصوص دریافت کرده است.  

منبع:https://dumrb.ru/mufti/

کد خبر 20732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =